Hvordan kundeservice ikke bør utformes

Foreldrene mine har – etter en lengre ventetid – byttet leverandør for bredbånd- og TV-tjenester. Eller, rettere sagt, borettslaget der foreldrene mine bor, har byttet leverandør for bredbånd- og TV-tjenester. Fra Get/UPC til Loqal.

Get har ikke vært den mest optimale leverandøren p.g.a. enkelte barnesykdommer og ustabilt nett/TV. Men én ting har de: En tilgjengelig kundeservice.

I borettslagets dokument i emnet står at «Loqal skal overta kunderelasjonene» til borettslagets beboere. En forutsetning er at selskapet har god kundeservice i utgangspunktet. Det kan man i høyeste grad stille seg spørrende til.

Gets kundeservice via telefon er åpen 13 timer på hverdagene, og 8 timer på helgene. Loqals kundeservice via telefon, derimot, er åpen 11 timer på hverdagene, og stengt i helgene.

Får en beboer nå trøbbel med bredbånd eller TV på fredag kveld etter kl. 19, må han eller hun vente til mandag morgen for å få kontakt med kundeservice. Loqal henviser da til e-post eller SMS, men disse «vil bli behandlet i vår ordinære åpningstid for kundeservice», altså fortsatt mellom 08-19 på hverdagene.

For å gjøre Loqal oppmerksom på dette sendte jeg dem en e-post. 28. september. Noe svar har jeg ikke fått, foruten et «automatisk svar» og en beskjed om at e-postprogrammet mitt ikke fant noen bruker på e-postadressen. Så ikke heller her fungerer Loqals kundeservice. Tør jeg håpe på forbedring?

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

