2009-IX-12 Stortingsvalget

Det har ikke vært mulig å unngå kampen mellom Jens og Siv (og nå senest Erna), og noen ganger lurer jeg faktisk på om ikke folk går lei alle debattene. Det har jeg nemlig gjort. For lengst. Kanskje det har med å gjøre at jeg allerede vet hva jeg skal stemme på. Og det er hverken Jens eller Jensen.

Foran det svenske EU-valget tok jeg en valgtest hos avisen Dagens Nyheter, og fikk talende nok Folkpartiet (liberalerna) som det parti jeg lignet mest på. Ettersom flere nyhetsmedier denne gangen har stilt opp med det de kaller «valgomater», var det gitt at jeg, som en førstegangsvelger, tok testene og fikk en pekepinn på hvor mitt politiske ståsted er.

NRK: Ap, 51 % (!) av mine og deres synspunkter overensstemmer

TV2: KrF (fulgt av H og V)

Aftenposten: V, 39 % (KrF, 36 %, H og Sp 33 %)

Sammenlagt sett viser testene at jeg ville støtte en regjering lik både Bondevik I og II…

Funderer på å rapportere fra valgvaken. Uansett om noen vil lese rapporten eller ikke…

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

